Compania de Drumuri a mai reziliat ieri încă două contracte pentru repararea unor drumuri semnate cu Romstrade, ridicând la patru numărul contractelor rupte dintre compania de stat şi firma lui Nelu Iordache.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a transmis firmei Romstrade, deţinută de Nelu Iordache, unul dintre „regii asfaltului", înştiinţările de reziliere pentru alte două contracte, primul de modernizare a DN5 Bucureşti - Adunaţii Copăceni, al doilea pentru construcţia variantei de ocolire Caracal.
Compania a invocat drept motive progresul redus al lucrărilor şi nerespectarea termenelor asumate. Anterior, CNADNR a rupt şi înţelegerile semnate cu Romstrade pentru primul tronson al autostrăzii Nădlac-Arad şi pentru drumul naţional Alexandria-Craiova.
Contractul de modernizare a DN5, pe o distanţă de 11,6 kilometri, a fost semnat în martie 2011, iar cel de-al doilea a fost încheiat la finele lunii ianuarie a anului trecut. "Decizia de transmitere a înştiinţărilor de reziliere a fost luată ca urmare a neîndeplinirii obligaţiilor contractuale de către antreprenor, respectiv progresul fizic realizat redus faţă de progresul fizic planificat, neîndeplinirea notificării de remediere referitoare la recuperarea întârzierilor şi nerespectarea angajamentului ferm de recuperare a acestor întârzieri, nerespectarea termenelor asumate cu privire la îndeplinirea punctelor de referinţă din contract şi imposibilitatea de a-şi îndeplini obligaţiile contractuale şi de a finaliza toate lucrările până la expirarea duratei de execuţie a lucrărilor", se arată într-un comunicat al CNADNR.
Mircea Pop: Nu a mişcat nimic
Contractele firmei Romstrade nu sunt însă singurele ce au întârzieri mari. "Toate contractele sunt întârziate, de reabilitări nu mai vorbim. Este un sector al DN1, după Braşov unde întârzierile sunt de 2