Lucian Miess, directorul general Gett’s Salons, a vorbit intr-un interviu acordat Wall-Street.ro despre afaceri, planuri de extindere si comportamentele de consum ale romanilor.
“Ceea ce se intampla pe segmentul de infrumusetare este valabil si la nivelul general al Romaniei. Nu cred ca este o piata care s-a dezvoltat cu adevarat in Romania. De exemplu, domeniul in care noi activam este unul care are de-a face cu veniturile populatiei. Acestea au inregistrat cea mai mare scadere din lume in criza”, a declarat Lucian Miess.
Potrivit acestuia, evolutia cursului leu-euro i-a afectat cel mai mult pe romani in criza, ducand la scaderea consumului.
“Suntem foarte vulnerabili la tot ce inseamna valute, pentru ca suntem o tara euroizata, in tot ce inseamna costuri, insa avem venituri in lei. Cheltuieli care inseamna rate in euro, telefon, leasiguri la masini, chirii, foarte multe utilitati. Este o vulnerabilitate a Romaniei si de cate ori sare cursul euro-leu dintr-o data exista un fenomen - veniturile se imputineaza, iar cheltuielile cresc. Alaturi de marirea TVA, toate acestea duc la scaderea consumului”, a explicat el.
Mai putine vizite la saloanele de infrumusetare si mai putine produse profesionale cumparate
In contextul economic actual, romanii au rarit vizitele la salon, iar cand apeleaza la serviciile profesionistilor o fac doar pentru strictul necesar.
“Pe piata, scaderea puterii leului si marirea de TVA se simt. Oamenii merg mai rar la saloane, iar atunci cand vin incearca sa isi faca doar servicii strict necesare”, a punctat Miess.
Romanii au renuntat sa mai cumpere produse profesionale din saloane.
“Cea mai mare scadere se inregistreaza pe segmentul produselor profesionale, cele pe care oamenii si le cumpara pentru acasa, respectiv gama de revanzare a oricarui salon. Aceste produse profesionale pot fi chiar si d