Este vorba de un studi realizat pe un eşantion reprezentativ pentru Bucureşti şi oraşele cu peste 100.000 locuitori de compania de cercetare de piaţă Mednet. Sumele pe care familiile participanţilor la sondaj intenţionează să le cheltuie în 2012 (1255 lei) s-au majorat faţă de anii trecuţii, deşi rămân sub cei 1523 de lei alocaţi pentru bugetul de Crăciun şi Revelion în 2009. O explicaţie este că în 2009 exista o anumită inerţie consumistă din anii de boom economic iar odată cu tăierile brutale de venituri din 2010 multe bugete s-au ajustat dramatic. Din acest an însă avem reîntregirea salariilor bugetarilor şi, într-o oarecare măsură, criza a intrat în cotidian după mai bine de 4 ani de la debutul său oficial în România ("e greu dar nu e totuşi sfârşitul lumii"). În plus, alocările suplimentare din bugetul pentru acest an (1255 lei faţă de 1046 lei în 2011 şi 1052 în 2010) pot fi puse şi pe seama majorării preţurilor la anumite articole, în special alimentare, după un an agricol prost. Vestea bună este că 86% dintre respondenţi intenţionează să ofere cadouri de Crăciun şi Revelion, cu 2% mai mult decât anul trecut (să remarcăm că moşul Nicolae este mai sărac, doar 77% vor oferi daruri cu această ocazie).
Lista moşului Nicolae
Suma medie estimată pentru a fi cheltuită pentru cadourile din ghete este în acest an de 208 lei. Majoritatea au ales dulciurile (52%), jucăriile (30%), articolele de îmbrăcăminte / încălţăminte (28%). Din bugetul său mai mic, deducem că moşul Nicolae are în agendă mai mult adresele copiilor, adulţii resemnându-se cu ghetuţele neumplute până la Crăciun.
Lista renului Rudolf
Pentru "de-ale gurii" (produse alimentare), sunt puşi de-o parte, în medie, 501 lei în acest an (faţă de 422 în 2011, 491 în 2010 sau 556 lei in 2009. Pentru haine, încălţăminte, cosmetice, etc ("produse nealimentare) orăşenii au păstrat 414 lei (f