Criza financiara afecteaza bugetele alocate Sarbatorilor de Iarna, cresterile de buget inregistrate nefiind cantitative, de volum, ci, mai degraba motivate de cresterea accentuata a preturilor precum si de devalorizarea monedei nationale, se arata intr-un studiu Mednet difuzat miercuri. Mos Nicolae, o sarbatoare importanta pentru romani, determina 77,1% dintre persoanele intervievate sa ofere cadouri celor dragi, suma medie estimata a fi cheltuita in acest scop fiind de 208,56 lei. In ceea ce priveste tipul cadourilor alese, respondentii vor oferi celor dragi, cu acesta ocazie, dulciuri (52,4%), jucarii (30,5%) precum si articole de imbracaminte / incaltaminte (28,5%).
Vezi in text cat si cum isi distribuie romanii banii alocati cadourilor
In acest an bugetul mediu alocat pentru Craciun si Revelion este de 1255,47 lei (comparativ cu 1046,75 in anul 2011, 1052,48 lei in anul 2010 si 1523,29 lei in 2009), 45,6% dintre respondenti afirmand ca acesta este similar celui din 2011, in timp ce 16,0% declara ca vor cheltui mai mult decat anul trecut.Pentru cumpararea produselor alimentare, orasenii intentioneaza sa aloce cu ocazia Sarbatorilor de Iarna, un buget mediu de 501,04 lei (comparativ cu 422,27 in 2011, 491,54 lei in 2010 si 556,13 lei in 2009). Cresterea sumei cheltuite pentru achizitionarea produselor alimentare poate fi explicata de cresterea accentuata a nivelului preturilor alimentelor datorata, in parte, recoltelor foarte slabe obtinute din cauza secetei precum si devalorizarii monedei nationale.
Comparand cu anul trecut, produsele nealimentare specifice Sarbatorilor de Iarna (haine, incaltaminte, cosmetice etc.) au o pondere relativ similara in bugetul de cheltuieli, orasenii alocand, in medie 414,08 lei acestei categorii de produse (397,72 in 2011, 302,07 in anul 2010 si 321,09 lei in 2009).
In ceea ce p