Președintele CNA, Răsvan Popescu, va susține astăzi o declarație despre Legea audiovizualului, potrivit informațiilor Reporter Virtual. Între timp, Radu Florescu, președintele UAPR, i-a trimis șefului CNA, printr-o scrisoare, câteva sugestii legate de ordonanța de urgență care modifică Legea audiovizualului. Citiți mai jos, în exclusivitate, mesajul lui Radu Florescu către președintele CNA.
”În atenția Președintelui Consiliului Național al Audiovizualului
Stimate domnule Răsvan Popescu,
Înțeleg că mâine veți emite o declarație oficială, cu privire la ordonanța de urgență care modifică Legea audiovizualului nr. 504/2002.
În acest context și în sprijinul eforturilor suținute de până acum, permiteți-mi să vă transmit câteva puncte de vedere cu privire la aspectele comerciale pe care le consider pertinente și importante pentru discuția de mâine.
Conform OUG 504/2012, “Orice achiziționare de spațiu publicitar televizat nu poate fi făcută de un intermediar decât în numele și pe seama beneficiarului final al publicității televizate.” În situația actuală, nivelul prețurilor de achiziție a spațiului media este dat de concurența liberă dintre prețurile oferite direct de către televiziuni și prețurile oferite de către agențiile de publicitate.
Orice advertiser din piață are libertatea de opta pentru oferta de preț cea mai avantajoasă, fie cumpărând de la agenții producția/creația împreună cu spațiul media fie cumpărând de la agenții doar producția/creația și separat, direct de la televiziuni, spațiul media.
Prin reglementarea propusă de OUG 504/2012 va dispărea concurența și presiunea asupra prețurilor generate de ofertele agențiilor de publicitate iar televiziunile se vor concura aparent doar între ele. În realitate, concurența va dispărea în totalitate pentru că un advertiser este interesat în promovarea spoturilor publicitare pe cât ma