Sfârşitul acestei luni a adus, la Bucureşti, manifestări din cele mai diverse în domeniul muzicii, fie că a fost vorba despre decernarea premiilor revistei „VIP“, la Opera Naţională, destul de amalgamate şi vizibil determinate… dintr-o anume direcţie, dar, spre exemplu, Opera din Timişoara a primit trei distincţii pentru noua producţie cu Faust de Gounod, care a deschis stagiunea, pe scenă urcând directorul Corneliu Murgu şi regizorul-scenograf Marco de Carlo, apoi Opera din Iaşi a fost premiată pentru recenta premieră pe ţară cu Indiile galante de Ramea în regia lui Andrei Şerban, surpriza fiind apariţia directoarei Beatrice Rancea alături de întreg ansamblul şi de cei „din spatele cortinei“, încercând să interpreteze dansul din finalul spectacolului. Regizoarea Alice Barb a obţinut un premiu pentru My Fair Lady de Loewe, musical montat la Opera din Constanţa, care astfel a fost, la rândul său, răsplătită, iar (fostul) director al Operei din Cluj, regizorul Rareş Trifan, a fost premiat pentru reuşita organizării Festivalului Operelor Naţionale, în luna mai. De ce Opera Naţională Bucureşti a obţinut un premiu pentru… inovaţie raportat la nefericita producţie cu Elixirul dragostei de Donizetti şi ce implicare a avut directorul nominalizat ca… inovator, nimeni nu a înţeles dar… Au fost 25 de premii, au cântat şi două neinspirat alese soprane, dar şi Daniela Vlădescu (cu negativ şi microfon), au prezentat soprana Irina Iordăchescu şi actorul Eusebiu Ştefănescu. Dar, sub egida Institutului de Istoria Artei şi a Academiei Române, s-a desfăşurat, timp de două zile, o sesiune extraordinară dedicată ilustrei soprane Maria Ceb Publicitate otari, organizată de Manuela Cernat, care a şi vorbit despre personalitatea acesteia, dar şi despre filmografia sa, participând şi Aurelian Dănilă de la Chişinău, cel care a publicat un volum despre scurta viaţă şi excepţionala c