*Modulul informatic necesar există în spital de la 1 octombrie, dar până la 1 ianuarie 2013, când reţeta electronică devine obligatorie, se fac testări
Reţeta electronică, lansată în urmă cu aproape jumătate de an, nu funcţionează nici acum în spitale. Doctorii scriu reţetele tot cu pixul, iar în majoritatea spitalelor româneşti, la sfârşitul fiecărei luni, un angajat al unităţii introduce manual reţetele în programul informatic, astfel încât acestea să fie acceptate de Casa de Asigurări. Este varianta adaptată de eliberare a reţetelor electronice.Teoretic, sistemul este operaţional de la 1 iulie, dar practic unităţile medicale sunt încă nepregătite pentru el. Situaţia devine delicată, ţinând cont de faptul că sistemul va fi obligatoriu de la 1 ianuarie 2013. Punerea la punct a noului sistem costă extrem de mult pentru obţinerea de semnături electronice pentru toţi doctorii. Conform legii, medicii de familie nu au voie să transcrie reţetele emise în spitale. Aşa că, de la 1 ianuarie, pacienţii riscă să rămână fără medicamente compensate sau gratuite, dacă spitalele nu îşi pun la punct sistemul de eliberare electronică a reţetelor.
Modulul informatic, testat din octombrie
La Buzău, în cel mai mare spital din judeţ, de mai bine de două luni se fac testări pentru ca de la 1 ianuarie să se renunţe la reţeta clasică, conform dispoziţiilor legale. “Eliberarea reţetei în sistem electronic implică două aspecte din punct de vedere tehnic. Existenţa modulului informatic în baza căruia medicul completează reţeta electronică şi o trimite în sistem (către farmacii on-line şi către CJAS) şi pachetul de semnătură electronică - tocărul (sistemul de semnătură electronică) individual pentru fiecare medic cu ajutorul căruia medicul va semna reţeta electronică pentru a se identifica cine a fost cel care a eliberat-o. Începând cu data de 1 octombrie 20