Klaus Iohannis a fost întrebat, joi, în conferinţă de presă, de ce primăria Sibiu reuşeşte să termine lucrări la străzi mai repede decât termenul prevăzut şi cu costuri mai mici decât în proiecte, total opus a ceea ce se întâmplă cu proiectele de autostrăzi din ţară.
Potrivit acestuia, de vină ar fi în cazul autostrăzilor „managementul proiectelor”. Întrebat dacă este vorba de conducerea CNADNR, acesta a răspuns: „Da, categoric. Nu trebuie să cautăm alţi vinovaţi. Proiectul este atât de bun cât managementul lui, niciun pic mai bun”.
Primarul a inaugurat, joi, strada Faurului, cu 11 luni mai devreme decât era prevăzut în proiect. De asemenea, miercuri, 12 decembrie, va fi redeschis şi traficul pe viaductul Gara Mică.
În plus, primăria a reuşit să facă şi economii importante la proiectele de străzi. Astfel, cea de-a doua tranşă din împrumutul contractat în 2010 de la BERD, în valoare de 4,8 milioane de euro, a fost folosită pentru a finanţa contractele de lucrări pe 29 de străzi şi un pod. În urma finalizării unei părţi a acestor lucrări, au rezultat economii în valoare de 324.900 euro, bani ce vor fi folosiţi pentru modernizarea altor două străzi: Grigore Ureche şi Anatole France. Procedurile de achiziţie publică vor fi lansate la începutul anului 2013.
Explicaţia primarului pentru aceste economii sunt preţurile scăzute practicate de firmele de construcţii.
„Lucrările sunt mai ieftine decât în perioada 2007-2009, practic toate lucrările licitate au rezultat cu nişte preţuri considerabil mai mic decât evaluarea proiectantului. Am avut situaţii în care s-a ajuns la 50 şi ceva la sută din valoarea preconizată, dar majoritatea undeva la 60-70 la sută. Dar niciuna nu a ajuns la valoarea preconizată de proiectant. Explicaţia este concurenţa destul de puternică pe piaţa construcţiilor”, a spus Klaus Iohannis. @