Daca cineva isi inchipuie ca, in magazinele on line, marfurile sunt depozitate alandala, inghesuite in spatii minuscule, asezate oricum intrucat tot nu le vad cumparatorii, acela se inseala.
Marile depozite ale comertului virtual s-ar poticni din prima zi de activitate daca ordinea n-ar fi desavarsita, daca personalul n-ar avea acces imediat acolo unde este nevoie si daca harta intregii gestiuni n-ar fi perfect pusa la punct printr-un sistem de logistica performant.
Diferenta dintre un astfel de depozit si un supermarket obsnuit consta in inexistenta caselor de marcat, lipsa supraveghetoarelor la rafturi si, mai ales, folosirea rationala a spatiilor, unde nu mai misuna cumparatori cu carucioarele lor.
In exterior, nu mai sunt necesare nici imensele spatii de parcare si nici autobuze proprii care aduc uneori cumparatorii din centru pana la locatiile periferice.
Diferenta dintre un supermarket si un depozit online este atat de neasteptata, incat merita sa privim cateva imagini, ca sa ne facem macari idee, noteaza Big Picture.
Marfurile nu sunt asezate pe raioane de genul "televizoare", "metraje", "palarii". Computerul stie sa identifice imediat unde este fiecare mafa si indica exact amplasamentul, folosind numai codul de bare.
Nu tipul produsului stabileste amplasamentul, ci codul de bare. La capatul culoarului, codurile sunt marcate ca strazile unui oras.
Angajatii nu trebuie sa memoreze unde au pus produsele. Computerul ii trimite la adrersa exacta.
Multe depozite modere au rafturile supraetajate. Metrul patrat de teren ar putea fi mai scump decat cel al constructiei.
Ambalajele mari si grele n-au nevoie de rafturi. Dar de ordine au nevoie toate ambalajele.
Privit de sus, depozitul este ca