Problemele financiare nu au permis RAT Craiova să-şi doteze mijloacele de transport în comun cu cauciucuri potrivite sezonului
La Regia Autonomă de Transport (RAT) Craiova, iarna e ca vara. Cel puţin în privinţa cauciucurilor.
„Autobuzele noastre nu sunt echipate cu cauciucuri de iarnă. Pentru asta ne-ar trebui vreo 600.000 de lei şi nu avem această sumă. Cetăţenii au dreptul la un transport civilizat, dar pot eu să le ofer asta dacă în bugetele care au fost făcute nu au fost asigurate nici măcar salariile angajaţilor până în luna decembrie?“, a explicat Alin Goga, directorul general al RAT Craiova, într-o conferinţă de presă susţinută ieri, la Primăria Craiova, tocmai pe problema crizei financiare cu care se confruntă regia de transport local.
Datoriile de sub preş
Potrivit lui Goga, situaţia financiară precară a RAT s-a dovedit mai rea decât la prima vedere, acuzând fosta conducere a instituţiei că ar fi măsluit documentele financiare ale firmei pentru ca aceasta să arate mai frumos ca în realitate.
„Credeam că avem o pierdere de 5,8 milioane la nivelul anului trecut, dar, după ce m-am lămurit în privinţa situaţiei financiare, pot să spun că pierderea era, de fapt, de peste 10 milioane de lei şi că înregistrările care au fost înaintate la Finanţe în această privinţă nu au fost tocmai corecte, ca să nu spun altfel. Iar datoriile noastre nu erau de 24 de milioane, cum ştiam, ci de 39 de milioane de lei. E vorba de datorii către furnizori, către bugetul de stat şi cel de asigurări sociale, către bugetul local, către Compania de Apă şi Salubritate. Sunt datorii neplătite, în unele cazuri din anii 2009 - 2010. La Salubritate, spre exemplu, ultima factură plătită a fost în 10.02.2009. La Transenergo, cei care îmi furnizează energia electrică pentru tramvai, am avut notificare de deconectare, nemaifiind plătiţi din februarie. Către aceştia, d