Teme importante pentru românii de rând nu au fost nici măcar pomenite în această campanie electorală.
Institutul pentru Politici Publice (IPP) a selectat 10 teme importante care ar fi trebuit să fie abordate în această campanie electorală, dar pe care politicienii le-au ignorat cu bună ştiinţă, atacându-se, în schimb, între ei.
Nu acelaşi lucru s-a întâmplat la Cluj, unde, spre deosebire de alte judeţe, unele probleme pentru România următorilor patru ani, au fost totuşi discutate de candidaţii noştri, atrag atenţia unii sociologi.
Potrivit studiului IPP, o primă temă se referă la „hemoragia banilor publici". „Hemoragia banilor publici se vede cel mai clar în achiziţii publice: peste 2,2 miliarde de euro se pierd anual prin preţurile supraestimate din contractele de achiziţie publică (o Autoritate Contractantă poate plăti şi de 7 ori mai mult decât alta pe aceleaşi produse/servicii). 33% din aproximativ 10 miliarde cheltuite anual în licitaţii publice în România sunt câştigate în ultimii ani de aceleaşi 50 de firme, dovada clară ca piaţa achiziţiilor publice nu este competitivă”, explică IPP.
A doua temă la care candidaţii ar fi trebuit să ofere soluţii este legată de fămiţarea administrativă a României. „90% din cele peste 3.300 de localităţi în România nu îşi pot acoperi nici măcar cheltuielile curente din veniturile pe care le au. Multe sunt înfiinţate la presiunea parlamentarilor inconștienţi de faptul că fărâmiţarea României în atâtea localităţi duce la imposibilitatea dezvoltării noastre ca ţară. Pentru comparaţie, Anglia are 346 de localităţi la o populaţie de 53 de milioane de locuitori”, se mai arată în studiu.
„Mai mult de o treime din angajaţii din România (2,3 milioane) muncesc astăzi la negru datorită unui sistem fiscal impovărător, devenind o bombă cu ceas pe măsură