În campania pentru alegerile parlamentare, care abundă de mesajele electorale ale principalelor partide politice cu scopul de a-şi atrage voturile populaţiei, candidaţii au omis să le vorbească alegătorilor despre adevăratele probleme ale României din punct de vedere economic, politic şi social, dar şi despre soluţiile propuse pentru rezolvarea acestora.
Institutul pentru Politici Publice (IPP) a realizat o cercetare referitoare la aspectele importante pentru situaţia economică a României, dar neabordate în campaniile de electorale.
1. „Hemoragia banilor publici“
Studiul IPP arată că peste 2,2 miliarde de euro (aproximativ 9,9 miliarde de lei) sunt pierdute anual prin intermediul contractelor supraestimate de achiziţii publice. „Statul dispune de resursele publice de care ar avea nevoie pentru salarii, pensii şi investiţii, dar guvernanţilor nu le pasă cum se cheltuiesc banii provenind din taxele şi impozitele cetăţenilor. 33% din aproximativ 10 miliarde cheltuite anual în licitaţii publice în România sunt câştigate în ultimii ani de aceleaşi 50 de firme, dovadă clară că piaţa achiziţiilor publice nu este competitivă.“
2. Administraţiile locale nu-şi administrează propria gospodărie
Analiza celor de la IPP scoate la suprafaţă existenţa unui număr mare de localităţi care nu se pot gospodări singure, ci apelează la veniturile de la bugetul de stat.
„90% din cele peste 3.300 de localităţi din România nu îşi pot acoperi nici măcar cheltuielile curente din veniturile pe care le au. Multe sunt înfiinţate la presiunea parlamentarilor inconştienţi de faptul că fărâmiţarea României în atâtea localităţi duce la imposibilitatea dezvoltării noastre ca ţară“, arată analiza celor de la IPP.
Comparativ cu alte ţări, de exemplu cu Anglia, care are 346 de localităţi la o populaţie de 53 de milioane de locuitori, si