Dacă la un interviu de angajare obişnuieşti să te descrii ca fiind o persoană creativă şi eficientă, atunci eşti la fel precum alte mii de aplicanţi care vânează jobul la care visezi, din simplul motiv că aceste cuvinte se regăsesc extrem de des în CV-uri, după cum a constatat LinkedIn.
Reţeaua de socializare orientată spre mediul de afaceri a publicat în acestă săptămână lista anuală a cuvintelor cel mai des folosite de utilizatorii săi. Cuvântul „creativ“ se află pe primul loc, pentru al doilea an consecutiv.
Cuvintele utilizate în mod obişnuit pe LinkedIn au mari şanse de a apărea şi în CV, ceea ce înseamnă că acele calităţi invocate frecvent ar trebui evitate complet.
Publicaţia americană „Huffington Post“ a trecut în revistă cele mai întâlnite 10 cuvinte în descrierile aplicanţilor de pe LinkedIn:
1. Creativ
2. Organizatat
3. Eficient
4. Motivat
5. Experienţă vastă
6. Palmares profesional
7. Inovativ
8. Responsabil
9. Simţ analitic
10. Capabil de a soluţiona problemele
Lipsa creativităţii în folosirea cuvântului „creativitate“ pentru a descrie o calitate nu se limitează doar la americani, ci se întâlneşte la fel de mult şi în Canada, Australia, Noua Zeelandă, Germania, Singapore, Suedia şi în Olanda. În topul de anul acesta au apărut două noi cuvinte: „responsabil“ şi „analitic“, care au înlocuit descrierile populare de anul trecut „abilităţi de comunicare“ şi „dinamic“.
Cu toate aceste, eliminarea unor astfel de cuvinte lipsite de originalitate poate fi o muncă destul de dificilă. „Aceste cuvinte şi fraze sunt de obicei cuvinte codate pentru a fi acceptaţi într-un grup. Drept rezultat, inventăm în mod constant cuvinte ce vor deveni enervante, chiar dacă sună vag şi greu de definit. De exemplu, «sinergie, optimizare, echilibrat, pivot, ino