Expoziţia Five in the House, vernisată vineri, 30 noiembrie, a pornit de la ideea unui apel de portofolii aparţinând unor artişti foarte tineri (sub 25 ani), care au beneficiat, ulterior, de interacţiune directă cu spaţiul galeriei bucureştene din strada Plantelor, nr. 56.
Întâlnirile preliminare acestei expoziţii in situ i-au condus pe artişti către inventarea şi, mai apoi, explorarea unor istorii subiective ale locului. Situată într-o clădire începută la final de secol XIX şi finalizată în interbelic, galeria Anca Poteraşu a devenit obiectul investigaţiilor celor cinci artişti, care au propus felurite abordări ale acestui experiment.
Raluca Croitoru a pregătit un set de vederi de pe strada Plantelor, acesta făcând parte dintr-un demers performativ extins. Artista s-a auto-poziţionat în imagini, apărând în diverse ipostaze care să sugereze însuşirea anumitor roluri în raport cu spaţiul locuit imaginar; ulterior a creat aceste vederi, ce urmează sa fie trimise prin poştă către diverşi destinatari.
Daniel Djamo vine cu trei seturi de propuneri diferite: două fotografii din seria Index, cu portrete de revoluţionari aflaţi în propriile lor locuinţe, o instalaţie inedită, intitulată I Lost Him şi o intervenţie performativ-interactivă, ce chestionează rolul artistului în cadrul deja consacrat al pieţei de artă şi al actanţilor săi.
Mirela Joja (foto 1) are un discurs fin şi sensibil, legat de depersonalizarea memoriei unui loc fără o istorie cunoscută. Astfel, ea propune serii: trei imagini suprapuse şi obiecte uzuale în alb, fără posesor sau cu posesori anonimi, ce ne fac să le anulăm orice miros sau culoare.
Adina Mocanu (foto 2) a cartografiat puncte nodale din spaţiu şi le-a consemnat ca atare, într-o serie de miniaturi; alături li se adaugă o serie de memorări a locului în prezent, prin înrămare, fizică şi simbolică totodată, a u