Aproximativ 1.400 de lucrători din cadrul structurilor Ministerului Administraţiei şi Internelor din judeţul Cluj vor fi angrenaţi în activităţile specifice pentru asigurarea unui climat de ordine şi siguranţă publică cu ocazia desfăşurării scrutinului electoral din 9 decembrie a.c.
În judeţul Cluj au fost înfiinţate 652 de secţii de votare, amplasate în 481 locaţii.
Conform atribuţiilor ce le revin, structurile Ministerului Administraţiei şi Internelor acţionează în scopul asigurării cadrului optim de organizare şi desfăşurare a procesului electoral, în condiţii de siguranţă civică şi ordine publică.
Printre atribuţiile lucrătorilor care participă la executarea misiunilor de pază a secţiilor de votare se regăsesc şi cele de asigurare a ordinii şi siguranţei publice în zona secţiei de votare pe un perimetru de 500 m. Aceştia vor sprijini preşedinţii birourilor electorale în luarea măsurilor de pază a documentelor şi a materialelor necesare procesului de votare. De asemenea, vor interzice şi vor lua măsuri cu privire la comercializarea şi consumul băuturilor alcoolice în spaţiul de protecţie al secţiei de votare, între orele 07.00 – 21.00.
Pentru asigurarea unui climat corespunzător desfăşurării procesului electoral, au fost constituite echipe operative şi rezerve de intervenţie pregătite să acţioneze prompt şi echidistant, în situaţia în care se vor constata încălcări ale legislaţiei electorale sau a altor norme de convieţuire socială.
Sub aspect preventiv, Ministerul Administraţiei şi Internelor recomandă cetăţenilor să îşi exercite dreptul de vot în mod legal, neinfluenţat de mita electorală indiferent de formele ei de manifestare.
Aproximativ 1.400 de lucrători din cadrul structurilor Ministerului Administraţiei şi Internelor din judeţul Cluj vor fi angrenaţi în activităţile specifice pentru asigurarea unui cli