Prozatorul englez a explicat pentru EVZ cum de a scris o carte pentru copii fără să își dea seama și de ce i s-a părut eliberatoare experiența de a compune "Ploaia înainte să cadă"
Autorul romanelor "Casa somnului", "Clubul putregaiurilor", "Cercul închis", "Înspăimântătoarea viață personală a lui Maxwell Sim", "Ploaia înainte să cadă", "Piticii morții" și "Ce hăcuială" (toate apărute la editura Polirom), autor deținător al Prix Médicis Etranger, International IMPAC Dublin Literary Award, Prix du Meilleur Livre Etranger și Mail on Sunday/John Llewellyn Rhys Prize, s-a aflat la București în calitate de invitat la a cincea ediție a Festivalului internațional de literatură București (5 – 8 decembrie).
Pentru EVZ, celebrul autor britanic Jonathan Coe a precizat ce carte l-a adus în conflict cu editorii săi din Anglia.
EVZ: L-ați ales drept subiect al unei cărți de nonficțiune pe scriitorul B.S. Johnson ("Like A Fiery Elephant", câștigătoare a premiului Samuel Johnson), un autor foarte puțin cunoscut pe atunci...
Jonathan Coe: A fost un lucru foarte necugetat și staniu din partea mea... Să scriu o enormă biografie a unui scriitor de care nu a auzit nimeni. Nu e cazul să te simți prost că nu ai citit nimic de B.S. Johnson, nimeni nu auzise de el... După ce a fost publicată cartea mea, au mai auzit câțiva oameni. A fost o figură fascinantă pentru mine deoarece ce făcea el în anii '60 și '70 mi s-a părut foarte bizar pentru proza engleză. Ce scria B.S. Johnson era extrem de experimental și totodată foarte accesibil. E un scriitor care punea multă inimă și emoție în ceea ce scria, foarte multă sensibilitate, ceea nu asociezi de obicei cu experimentalismul (râde). Am fost șocat când l-am descoperit în anii '80. Murise doar cu 10 ani înainte și deja era cu desăvârșire uitat. Asta e o lecție importantă pentru un autor. Reputațiile noastre nu rezistă foarte mu