Carate, claritate, culoare şi contur sunt cele patru criterii după care se ghidează specialiştii atunci când evaluează bijuteriile. Casa franceză Van Cleef & Arpels este printre singurele din lume care reuşesc combinaţia celor patru într-o singură piesă.
Aşa cum Christian Dior a devenit un univers propriu în lumea haute-couture, aşa Van Cleef & Arpels deţine supremaţia creativă în lumea accesoriilor. Nu este doar un nume, ci un renume pe care brandul francez îl datorează competenţei sale în lucrul pietrelor preţioase. Tehnicile exclusive de prelucrare a pietrelor, patentate de artizanii companiei, precum Mystery Setting, au transformat Van Cleef & Arpels în maestrul absolut al creaţiilor haute-joaillerie şi nu numai. Astăzi, portofoliul companiei adună bijuterii, parfumuri şi ceasuri, precum şi colecţii limitate de mici opere de artă.
Succesul vine din familie
Compania există cu numele din 1896, dar abia în 1906 a fost înregistrată sub numele Van Cleef & Arpels, cu ocazia deschiderii primului magazin la 22 Place Vendôme, în Paris. De la bun început, Van Cleef & Arpels a fost misiunea unor negustori de bijuterii, care se ocupau de comercializarea lor din generaţie în generaţie.
Între anii 1909 şi 1939, Van Cleef & Arpels a prosperat şi a deschis buticuri în hoteluri şi în resort-uri de vacanţă în Deauville, Le Touquet, Nisa şi Monte Carlo, unde clientela era exact pe gustul brandului.
Dar adevărata expansiune a brandului începe în 1944, odată cu deschiderea primul butic american, pe 5th Avenue. Van Cleef & Arpels a fost primul bijutier francez care şi-a deschis magazine în Japonia şi China, fiind, de altfel, una dintre micile companii care au profitat din plin de Al Doilea Război Mondial.
Un model prezintă bijuteriile Van Cleef & Arpels. FOTO Corbis
De-a lungul anilor, firma fost condusă de către un descendent al famil