• Municipalitatea ieseana a facut ieri bilantul cheltuirii primilor bani europeni la Iasi, adica 5 milioane de euro din proiectul Archimedes
La finalizarea proiectului Archimedes, municipalitatea a anuntat ca proiectul a fost un succes, desi s-au facut modificari fata de proiectul initial, un exemplu fiind sistemul de ticketing. Instalarea unui sistem de acest fel a fost abandonata dupa tergiversari in atribuirea contractului, ulterior optandu-se pentru un set de automate de bilete . "Am avut o licitatie care a fost contestata de o firma de 2 lei din Oradea, Alien Concern, care a vandut sisteme de validare la Sibiu, Braila dar si la Unistil, firma care opereaza in transportul public de persoane iesean, beneficiarii fiind nemultumiti de colaborare", a spus Maricel Gherca, directorul Regiei Autonome de Transport Public (RATP). De fapt, cele 10 automate de bilete, instalate de Primaria Iasi in cadrul proiectului Archimedes, zac nefolosite. Rar, un iesean apeleaza la ele, atunci cand acestea nu sunt blocate. Asta din cauza ca, spun edilii, in cea mai mare parte au fost montate langa chioscurile de bilete, astfel ca iesenilor le este mai comod sa cumpere bilete de la vanzatori, decat sa foloseasca aparatele. Directorul Maricel Gherca a precizat ca un singur automat de bilete este amplasat experimental, izolat de tonetele cu vanzatori de bilete. In ceea ce priveste culoarul Greeen Light si instalarea unui sistem de sincronizare a semafoarelor pe ruta Agronomie - Tudor Vladimirescu, oficialii RATP au gasit o scuza care sa explice motivarea scoaterii lui din functiune. "Sistemul nu functioneaza, semafoarele fiind puse pe galben intermitent din cauza santierelor din oras. Functioneaza insa si camerele video instalate in tramvaie si autobuze, si managementul de trafic prin GPS, dar si automatele de bilete cu o reducere cu 10 la suta a cheltuielilor si o crest