Primul număr al revistei Capital a apărut în luna decembrie a anului 1992, Capital fiind publicaţia prin care grupul elveţian de presă Ringier şi-a făcut intrarea pe piaţa românească. A devenit în scurt timp lider al publicaţiilor de business, poziţie în care se menţine şi astăzi.
Ediţia cu numărul 1 a revistei a coincis cu primul sondaj realizat la nivel naţional pentru a afla opiniile românilor faţă de capitalism, economie de piaţă şi de ritmul pe care ar trebui să îl urmeze reformele. Concluziile sondajului comandat atunci de Capital au stat la baza articolului cu care revista a deschis primul număr: „Doi români din trei vor capitalism”, dar şi a misiunii pe care publicaţia şi-a asumat-o şi căreia a încercat să îi rămână fidelă timp de două decenii: să-i ajute pe români să înţeleagă şi să folosească mecanismele economiei de piaţă, să le arate oportunităţile care îi ajută în afaceri, să sprijine dezvoltarea economiei pe bazele capitalismului adevărat, semnalând şi acele evoluţii, măsuri sau evenimente care îi pot sumbina fundamentele sănătoase.
În anii tulburi de început, Capital a trebuit să fie deschizător de drumuri, fiind o lungă perioadă singurul furnizor de informaţie economică utilă, credibilă şi relevantă. Revista realiza empiric studii de piaţă şi analiza comportamentul de consum al românilor cu mult timp înainte ca prima firmă de cercetare specializată să intre în România. Articolele revistei au fost bibliografie obligatorie pentru studenţii facultăţilor economice, ulterior devenind studii de caz în manualele de marketing.
Revista a fost pionier în multe alte domenii. A scris despre cariere şi programe de dezvoltare personală înainte de apariţia firmelor specializate în managementul resurselor umane, fiind şi prima publicaţie din ţară care a analizat afacerile mass-media, piaţa de publicitate şi cea de relaţii publice.
Primul