Comerţul cu produse farmaceutice şi parafarmaceutice a luat amploare atât în Cluj, cât şi în ţară, ca urmare a pătrunderii pe piaţă a unor lanţuri de farmacii care s-au adăugat celor independente. Pe o piaţă cu o concurenţă tot mai ridicată, lupta se dă în principal pe terenul preţurilor şi al reducerilor.
Pentru a maximiza vânzările de medicamente şi produse parafarmaceutice comercializate în farmacii, antreprenorii clujeni au intrat în spaţiul virtual şi au investit în farmacii online. Afacerile online cu medicamente şi alte produse comercializate în farmacii, precum suplimentele nutritive, vitaminele sau produsele cosmetice, sunt încă la nivel de pionierat, iar cadrul legislativ care reglementează activitatea acestora este ambiguu şi lasă loc interpretărilor.
Astfel, preşedintele Colegiului Medicilor şi Farmaciştilor Cluj, Speranţa Iacob, arată că, teoretic, utilizrea termenului de farmacie online este oarecum improprie.
„În România, nu avem încă o legislaţie suficient de coerentă în acest domeniu. Aceasta nu prevede nici faptul că farmaciile online sunt permise, nici că nu sunt permise. În lege se spune doar că nu este permisă autoservirea în cazul medicamentelor. În mod normal, farmacia online care eliberează medicamente care nu necesită prescripţie medicală poate fi considerată autoservire, pentru că persoana care achiziţionează aceste produse şi le pune practic în coşul de cumpărături, deci se autoserveşte”, arată Iacob, care subliniază că, în funcţie de cum este interpretată legea, unii proprietari de site-uri comercializează OTC-uri (medicamente care nu necesită prescripţie medicală), iar alţii nu.
La Cluj există două astfel de farmacii online, proprietarii acestora având şi farmacii fizice. Una dintre ele eliberează şi medicamente OTC, în vreme ce cealaltă se axează doar pe produse de genul suplimentelor nutritive, de igienă şi cosmetice