Pentru 2013, hot-hatch-ului Audi A1 quattro i se va transplanta ca vârf de ofertă unitatea 2.0 TFSI de pe coupe-ul TT ce va lucra în complicitate cu un sistem de tracţiune integrală de tip Haldex.
Piticul culturist, Audi A1 Quattro, va fi construit în doar 333 de exemplare şi se laudă că altul ca el nu mai există în lumea auto. Într-o caroserie citadină cu două uşi, nu mai mare decât un bocanc de uriaş (3,9 metri lungime,1,74 m lăţime şi 1,41 m înălţime), sub capotă convieţuieşte în faţa şoferului un motor supraalimentat de 2.0 TFSI cu o putere de 256 CP şi un cuplu motor de 350 Nm. Prin comparaţie, unitatea „dopată” de 1.4 TSI pe modelul comun duce până la 185 CP. Evident că o astfel de putere excedentară lăsată doar în grija punţii faţă ar cauza ceva probleme pentru micul automobil, deci cei de la Audi au decis că mezinul este demn de a primi un sistem de tracţiune ce angrenează toate cele patru roţi.
Vizual, precocele A1 quattro se diferenţiază de un mezin de serie prin plafonul vopsit în negru, dispune de un eleron plasat în partea superioară a hayonului, are suspensie sport coborâtă cu 15 mm şi jante cu un design asemănător unui rotor de turbină de avion. Nu doar acoperişul încântă fanii mărcii prin culori contrastante, ci şi stâlpii sunt vopsiţi în negru, culoare adoptată la baza hayonului metalic, între cele două blocuri stop, ori la difuzorul de sub maşină care incorporează evacuarea dublă circulară. „Tunurile” responsabile de sound-ul sportiv au diametrul pe zece centimetri.
Pachetul exterior mai include praguri laterale ce lăţesc optic caroseria, un spoiler redesenat, faruri xenon şi lumini de zi LED.
Individualitatea acestui model continuă şi la interior cu volanul aplatizat la bază, afişajul ceasului turometrului se face pe fundal roşu, scaunele sunt sport, croite special pentru a reţine trupurile şoferului ori a pasagerului pe