2012 s-a dovedit a fi un an foarte bun in materie de creatie pentru industria publicitatii. De la “Odiseea Cartier” la “Cei 3 Purceluri”, topul celor mai bune spoturi publicitare surprinde lumi total diferite, dar indiferent de ce promoveaza, produse, branduri sau idei, toate reclamele selectate au important punct comun: originalitatea.
Business Insider a realizat un top al celor mai bune spoturi publicitare din acest an, un top despre care publicatia admite ca se poate spune ca este subiectiv, dar care are totusi la baza cateva criterii clare: originalitatea, valoare pe care o aduce in divertisment si nu in ultimul rand povestea de succes pe care o promoveaza.
Clasamentul de mai jos prezinta acele reclame care s-au evidentiat dintr-o lista foarte lunga, dupa ce toate spoturle au fost trecut prin filtrul criteriilor mentionate.
O parte dintre aceste spoturi nu fost niciodata difuzate pe TV.
10.Cartier: "L'Odyssée de Cartier”. Agentia: Marcel, Paris.
Scurmetrajul regizat de Bruno Aveillan, foloseste numeroase efecte vizuale pentru realizarea carora a fost nevoie de mai bine de 2 ani de munca si un buget de 5 milioane de dolari.
Spotul, care dureaza 3 minute si jumatate, face o trecere prin intreaga arhiva a bijuteriilor Cartier si prin istoria a celor 165 de ani de existenta a companiei.
Pantera, personajul principal al filmului si figura emblematica a brandului, isi incepe calatoria in St Petersburg, trece apoi prin China, India si incheie itinerariul la Paris, orasul in care a luat nastere Cartier.
DailyBusiness Video: L'Odyssée de Cartier
9.Samsung: "The Next Big Thing Is Already Here". Agentia: 72andSunny.
Reclama la Samsung Galaxy 3, al carui slogan ar putea fi tradus prin: “Urmatorul smartphone care conteaza este deja aici”, a apa