Noua conducere a Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor s-a întâlnit cu reprezentanţii service-urilor, dar şi cu şefii a două dintre societăţile de asigurare cu probleme de plată. Sursa: Codrin Prisecaru
Peste 5.400 de reclamaţii referitoare la plata despăgubirilor pe poliţe RCA au ajuns la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor(CSA) doar în primele nouă luni ale acestui an.
Majoritatea petiţiilor reclamă plata cu întârziere sau chiar refuzul societăţilor de asigurare de a plăti reparaţiile în urma daunelor înregistrate de clienţi. Situaţia este cu atât mai tensionată cu cât două dintre asociaţiile service-urilor auto au anunţat recent că intenţionează să rupă contractele cu Euroins pe motiv că respectiva companie nu face plăţile la timp.
În acest context, noua conducere a supraveghetorului pieţei a decis să îşi ia în serios rolul de arbitru şi a convocat la discuţii atât service-urile cât şi doi dintre asigurătorii cu probleme, adică Euroins şi Carpatica.
“Am avut discuţii cu principalele asociaţii ale service-urilor şi dealerilor auto şi cu câteva societăţi de asigurare, pentru a afla care sunt deficienţele în modul de colaborare pe care şi le reproşează reciproc", a declarat, pentru Capital, Daniel Tudor, preşedintele CSA.
Potrivit acestuia, s-a stabilit să fie puse la dizpoziţie propuneri de modificare a legislaţiei în domeniul RCA pe care le va lua în considerare numai în condiţiile în care ele nu favorizează numai una dintre părţi şi, cel mai important, numai dacă nu îi defavorizează pe păgubiţi.
Măsuri în premieră
Preşedintele CSA a luat deja câteva măsuri în premieră pentru piaţa locală. Astfel, în urma unor discuţii cu Euroins, a somat societatea să urgenteze plăţile şi a cerut şi o majorare de capital. De asemenea, cei de la Comisie, au cerut celor două părţi implicate să demareze negocierile şi să informeze regulat supra