Oraşul-stat Singapore, care era cunoscut ca o regiune liniştită, a cunoscut în ultimele două decenii o dezvoltare de amploare, cu ansambluri de megalopolis, care au atras cele mai cunoscute branduri.
De ani de zile, abundentul centru comercial reprezentat de Singapore a fost cunoscut precum cel mai adormit oraş al Asiei, un loc potrivit pentru a locui şi pentru a lucra, fără nimic din strălucirea capitalelor financiare precum Hong Kong, Londra şi New York.
Dar această imagine se transformă pe măsură ce sectorul central de business trece prin cea mai mare îmbunătăţire din această generaţie.
Pe 360 de hectare aflate în centrul oraşului, teren repropriat, s-au ridicat un număr de mega-ansambluri imobiliare cu un mix neobişnuit în ceea ce priveşte întrebuinţarea: entertainment şi business, neobişnuit pentru tradiţionalul şi conservatorul stat.
Complexul Mariana Bay include o aglomeraţie de cazinouri în valoarea de peste cinci miliarde de dolari, cu o piscină lungă de 150 de metri la etajul 57. De asemenea, acesta deţine o rezervaţie tropicală artificială în valoare de un miliard de dolari destinată a primi statutul de Parc Central din Singapore şi mai are şi alte clădiri strălucitoare de birouri, care atrag o parte dintre cele mai mari nume ale sectorului global de business.
Când a fost anunţat ambiţiosul proiect, mulţi s-au întrebat dacă Singapore ar putea construi o lucrare de o asemenea amploare, echivalentă cu modelul cartierului La Defense din Paris, sau al zonei Canary Wharf, aflată în centrul Londrei sau chiar a regiunii Pundong, din oraşul Shanghai, China. Un asemenea proiect ar atrage investiţii de miliarde de dolari.
În prezent, la mai puţin de două decenii de când a fost drenată o mare parte din teren, creându-se uscat prin asanarea mării, complexul Marina Bay este pe drumul cel bun în realizarea acestui obiectiv. Primele an