V-ați întrebat vreodată cât timp petreceți pe internet în condițiile în care Facebook și Twitter au devenit elemente esențiale ale vieții moderne? Potrivit celor de la Socially Aware, în medie, un utilizator din America pierde lunar 6,75 ore pe Facebook, 3 ore pe YouTube, 21 de minute pe Twitter, 17 minute pe LinkedIn și 3 minute pe Google +.
Raportat la întreaga activitate a utilizatorilor de internet, social media acaparează 18% din timpul petrecut online. Cei mai activi sunt bărbații și persoanele de peste 55 de ani (studiul arată că numărul acestora a crescut cu mai mult de 9% între iulie 2010 și octombrie 2011). În rândul persoanelor cu vârste cuprinse între 15 și 24 de ani, atașamentul față de social media a crescut cu 34%, în schimb, s-a înregistrat o scădere de 22% a utilizării e-mailurilor, respectiv 42% în cazul mesajelor. La nivel de 2012, 56% din populația Statelor Unite avea profil pe o rețea de socializare (față de doar 24% în 2008), iar 22% dintre americani folosesc social media de câteva ori pe zi (față de 5% în 2008).
Pro televiziune...dar online
Cei care au realizat studiul, au analizat și care sunt activitățile ce ”primesc” cel mai mult timp din partea populației. Dacă în 2006, americanii stăteau 2,7 ore pe rețelele de socializare, în 2011, durata medie a crescut la 6,9 ore. Un nou trend este și vizionarea online a show-urilor și serialelor de televiziune. Prin urmare, în 2011, timpul mediu alocat pentru astfel de activități a fost de 23,1 ore, față de doar 6,3 ore în urmă cu șase ani. Rețelele de socializare și vizionarea online a filmelor sunt, de altfel, singurele segmente care au înregistrat creșteri din 2006 până în 2011. Din pacate, studiul arată că acest lucru s-a făcut în detrimentul socializării off line. Spre exemplu, în 2006, timpul mediu alocat pentru întâlniri era de 22,8 ore pe lună, în prezent acesta dimin