Autoritatea de Monitorizare a Achiziţiilor Publice (ANRMAP) a transmis DNA, la cererea instituţiei, date privind existenţa unor nereguli în cazul a trei contracte încheiate de Poşta Română în intervalul octombrie 2008-septembrie 2011, în valoare totală de circa 40 milioane lei, două fără licitaţie.
Controlul a fost iniţiat în luna august şi finalizat la 6 decembrie, procedura de supraveghere fiind efectuată la cererea Direcţiei Naţionale de Anticorupţie (DNA), a anunţat Mircea Fechet, vicepreşedinte ANRMAP.
Vicepreşedintele ANRMAP a arătat că primul contract verificat, în valoare de 9,7 milioane lei, avea ca obect repararea şi întreţinerea maşinilor de aplicare şi ştampilare a timbrelelor pe plic. Poşta Română nu a detaliat modul în care a fost calculat preţul estimat, iar contractul a fost atribuit fără licitaţie, respectiv prin negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare, pe motiv că o singură firmă poate asigura aceste servicii.
În 2010, Curtea de Conturi a semnalat. în urma unui audit, atribuirea greşită a acestui contract, iar Poşta Română l-a reziliat, dar în 2011, cu puţin înainte de expirarea de drept a înţelegerii.
Al doilea contract verificat de ANRMAP, în valoare de 28,5 milioane lei, avea ca obiect furnizarea unor aplicaţii informatice, licenţe, calculatoare şi maşini de francat şi ştampilat, nici în acest caz nefiind însă explicat modul de calcul al preţului estimat şi nefiind organizată o licitaţie, cu acelaşi argument al furnizorului unic. ANRMAP arată că preţul a reprezentat o propunere a firmei cu drept de exclusivitate, Promotional Interservice.
Al treilea contract verificat de ANRMAP, cu o valoare de 1,3 milioane lei, viza întreţinerea şi repararea consumabilelor. În acest caz a fost organizată o licitaţie şi s-au prezentat doi ofertanţi, dar unu dintre ei a fost elimi