Structura lansată la începutul anului în scopul creşterii activităţii turistice nu a ieşit la rampă cu niciun proiect major. Lipsesc banii necesari, susţine conducerea noii asociaţii.
Actul constitutiv al Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Clujean (APDTC), în care au intrat atât reprezentanţi ai mediului privat cu afaceri în turism, cât şi autorităţi locale, a fost semnat în februarie. La final de 2012, preşedintele asocierii spune că primul an al structurii e unul ratat.
"Asociaţia înfiinţată nu a făcut deocamdată prea multe acţiuni din lipsă de fonduri. Lipsa de bani ne-a dus în imposibilitatea de a avansa cu proiectele. Sper ca măcar la construirea bugetelor pentru anul viitor să fie prevăzute sume pentru activităţile noastre, de către autorităţilor publice şi de cei din mediul privat", a spus Martin Bikfalvi, preşedintele APDTC. Primele tentative de acţiuni care să scoată Clujul în lume s-au blocat din lipsă de bani ori sprijin. Nici planul de organizare a unui tur gratuit al oraşului pentru turişti, nici participarea la un târg de profil în capitală nu s-au concretizat.
"Am vrut să dăm drumul la o acţiune de tur de oraş gratuit pentru cei care vizitează Clujul. Fiind în sistem gratuit, fără ca publicul să plătească, ar fi trebuit să plătim noi ghidul, dar şi maşina care să facă acest tur. Am renunţat la ideea de maşină şi am decis ca vizita să rămână doar în teritoriului centrului istoric, adică să avem un traseu care poate fi parcurs pe jos. Când am solicitat însă o listă a ghizilor sau a studenţilor pregătiţi în acest sens la facultăţile de profil, nu am primit niciun răspuns. Am avut, de asemenea, posibilitatea de a primi un stand la târgul de turism de la Bucureşti, pentru a merge să promovăm Clujul. Era chiar o reducere de 50%, dar nu s-au găsit fondurile necesare pentru diferenţa de sumă. Asociaţia Clujului nu a par