În 1913 s-a pus problema executiei de cale ferată Pietrosita-Moroeni-Sinaia, precum si prelungirea acesteia până la Predeal care, la vremea aceea, era statie de frontieră.
Din motive economice proiectul nu s-a aplicat. Abia în 1959 începe electrificarea liniei de cale ferată Brasov – Predeal – Câmpina. La 27 decembrie 1960 a fost plantat în statia Predeal stâlpul metalic nr. 69, pe fundatie de beton monolit, moment considerat începutul lucrărilor de electrificare la Căile Ferate Române.
La 1 august 1963 a fost terminat si trecut în probe tehnologice tronsonul Brasov–Predeal, prima cale ferată normală electrificată din România. La 9 decembrie 1965 a fost dat în exploatare zona Brasov-Predeal, iar în 20 aprilie 1966 s-a deschis circulatiei si linia electrificată Predeal – Câmpina, extinsă apoi până la Bucuresti si inaugurată la 16 februarie 1969.
În 1913 s-a pus problema executiei de cale ferată Pietrosita-Moroeni-Sinaia, precum si prelungirea acesteia până la Predeal care, la vremea aceea, era statie de frontieră.
Din motive economice proiectul nu s-a aplicat. Abia în 1959 începe electrificarea liniei de cale ferată Brasov – Predeal – Câmpina. La 27 decembrie 1960 a fost plantat în statia Predeal stâlpul metalic nr. 69, pe fundatie de beton monolit, moment considerat începutul lucrărilor de electrificare la Căile Ferate Române.
La 1 august 1963 a fost terminat si trecut în probe tehnologice tronsonul Brasov–Predeal, prima cale ferată normală electrificată din România. La 9 decembrie 1965 a fost dat în exploatare zona Brasov-Predeal, iar în 20 aprilie 1966 s-a deschis circulatiei si linia electrificată Predeal – Câmpina, extinsă apoi până la Bucuresti si inaugurată la 16 februarie 1969.