În ultimii ani aceste produse au scăzut foarte mult în vânzări, însă de "Vinerea Neagră" a cumpărăturilor acestea au fost cele mai cumpărate produse
În ultimii ani, cam la fiecare ediţie a celui mai important rapoat ce vizează piaţa produselor de folosinţă îndelungată, GfK TEMAX, electrocasnicele s-au evidenţiat doar prin vânzări în scădere, de la trimestru la trimestru. De această dată, în cea mai importantă campanie de reduceri de doi ani încoace, şi în România, de Black Friday, electrocasnicele au fost cele mai populare produse.
Potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare Daedalus Millward Brown, peste 44% din cumpărăturile realizate în perioada campaniei Black Friday au vizat produsele electrocasnice. Acestea au fost urmate de produsele din segmentul IT&C - 30% şi electronice - 24,3%. "Cei mai mulţi români s-au folosit de reducerile de Black Friday pentru a-şi completa sau înlocui produsele electrocasnice din gospodărie: 44,4% din cumpărăturile de Black Friday au reprezentat produse din această categorie. Pe locul doi şi trei în preferinţele românilor s-au plasat tot produse din electroIT: segmentul IT&C (în care au fost incluse laptopurile, telefoanele sau tabletele) a reprezentat 30% din achiziţii, în timp ce electronicele (televizoare, aparatură foto-video etc.) au reprezentat alte 24,3% dintre cumpărături", se arată într-un comunicat al Daedalus Millward Brown.
În perioada campaniei de reduceri Black Friday, desfăşurată între 23 şi 25 noiembrie, românii au optat şi pentru alte categorii de produse - segmentele fashion, cosmetice sau food au atras 23,2% dintre cumpărături. Jucăriile au reprezentat 2,4% din achiziţii, în timp ce doar 2% dintre români au optat pentru produsele de bricolaj.
Online-ul a fost mai important de Black Friday - eMag cel mai căutat retailer
Conform studiului, 38,1% dintre cei in