Retailerii din Marea Britanie aşteaptă un "Crăciun al tabletelor", fiind pregătiţi pentru o creştere masivă a cererii pentru produse precum iPad sau Google Nexus 7, după ce Cyber Monday a adus vânzări în ritm de o tabletă pe secundă.
Vânzările PC World şi Currys, doi dintre cei mai importanţi retaileri de electronice din Marea Britanie, raportează că vânzările de tablete au crescut deja în 2012 de peste 10 ori faţă de anul trecut, potrivit The Guardian.
Lunea trecută, cele două companii au vândut o tabletă pe secundă, potrivit unui purtător de cuvânt al Dixons, acţionarul majoritar al retailerilor.
"Sperăm să vindem măcar o tabletă la două secunde de acum şi până la Crăciun. IPad-urile au fost un hit anul trecut, însă în acest an au apărut noi dispozitive care au deschis piaţa unui public mult mai larg. Există de asemenea mult mai multe opţiuni în privinţa preţului, ceea ce contează foarte mult", comentează acesta.
Ultimele şase săptămâni au adus în Marea Britanie patru lansări de tablete care se anunţă alternative serioase pentru iPad-ul tradiţional: Kindle Fire HD, o nouă versiune a tabletei Google Nexus 7, produsă de Asus, apoi iPad Mini şi Nook HD. Preţurile acestora variază între 159 şi 529 de lire.
Majoritatea retailerilor britanici se feresc să speculeze ce marcă de tabletă se va vinde cel mai bine, însă site-ul ebuyer.com anticipează că Apple va părăsi primul loc.
"Credem că cea mai bine vândută tabletă din acest an va fi Google Nexus de 32 GB, deoarece preţul este foarte competitiv şi atacă direct segmentul Apple", notează reprezentanţii ebuyer.com.
Tabletele care se adresează copiilor, cu un preţ pe măsură, sunt de asemenea tot mai populare, potrivit retailerilor britanici.
În privinţa Apple, britanicii sunt "disperaţi" să obţină noul iPad Mini, perioada de aşteptare fiind în prezent de două săptămâni. Sp