Trenurile de pasageri vor circula între România şi Ungaria fără schimbarea locomotivei la graniţă, odată cu trecerea la noul mers de tren 2012 - 2013 din data de 9 decembrie, informează CFR Călători.
În 9 decembrie intră în vigoare primul contract de interoperabilitate încheiat pentru remorcarea trenurilor internaţionale între România şi Ungaria, fără schimbarea locomotivei la frontieră. Acest contract bilateral reprezintă concretizarea măsurilor de interoperabilitate promovate de Uniunea Europeană, obiectivul fiind fluidizarea traficului în frontiera de stat Curtici şi optimizarea utilizării materialului rulant de tracţiune.
Contractul a fost încheiat în luna august 2012, între CFR Călători SA- operatorul naţional din România şi operatorul de tracţiune din Ungaria - Compania MAV-Trackio Zrt pentru remorcarea trenurilor de pasageri. Trenurile „Dacia” şi „Ister” care circulă pe ruta Bucureşti Nord - Braşov - Simeria - Curtici - Budapesta şi retur, precum şi trenul „Transilvania” care circulă pe ruta Braşov - Simeria -Curtici- Budapesta şi retur, vor fi tractate de locomotive româneşti aparţinând CFR Călători S.A.
Trenul „Traianus” care circulă pe ruta Bucureşti Nord - Craiova - Caransebeş - Timişoara Nord - Curtici - Budapesta şi retur şi trenul „Criş” care circulă pe ruta Timişoara Nord - Budapesta şi retur, vor fi tractate de locomotive aparţinând companiei MAV-Trackio Zrt.
Astfel, în data de 9 decembrie 2012, la ora 17:50, va ajunge la Budapesta trenul „Transilvania”. În data de 10 decembrie 2012, la ora 04:40, va ajunge la Budapesta trenul „Dacia”, iar la ora 08:50, trenul „Ister” tractate fiind până la destinaţie de locomotive interoperabile româneşti. Tot în data de 9 decembrie 2012, la ora 22:27, va ajunge la Bucureşti Nord trenul „Traianus”, iar la ora 21:25 va ajunge la Timişoara Nord trenul „Criş”.
Trenurile de pasageri vor circula