Poşta Română se lansează în afaceri. Începând cu anul 2013, compania intenţionează să lanseze servicii de telefonie mobilă sub brand propriu, la preţuri foarte mici, inclusiv comunicaţii gratuite în reţea, axându-se în special zona rurală şi mic urbană. În acest sens, Poşta Română a lansat deja o cerere de ofertă privind implementarea unui operator mobil virtual care oferă servicii folosind reţeaua unui operator de telefonie mobilă, există deja două oferte primite şi probabil în perioada următoare va fi anunţat câştigătorul, respectiv operatorul mobil care să ofere serviciile pentru reţeaua proprie.
Astfel, se intenţionează lansarea a două tipuri de servicii de comunicaţii mobile, un serviciu popular care are o mobilitate în interiorul unei celule şi un alt serviciu numit cost mobil, care se va situa sub cea mai mică ofertă de pe piaţă. Potrivit reprezentanţilor companiei, oferta popular, cea mai ieftină cu mobilitate scăzută, se situează undeva în zona la 2,5 euro încărcarea, valabilă 180 de zile cu posibilitatea de a efectua apeluri, de a primi apeluri, transmite şi primi sms şi comunicaţii în reţeaua naţională fixă şi mobilă. Oferta cost mobil se va situa în jurul valorii de 3,5 euro pe reîncărcare şi oferă serviciile totale ale unui serviciu de comunicaţii mobile.
Se pare că afacerile Poştei Române vor continua să scadă şi anul viitor, mai ales că aceasta îşi va pierde, la finalul lunii decembrie, dreptul rezervat pentru prestarea de servicii poştale constând în trimiteri de corespondenţă cu greutatea cuprinsă între 0 şi 50 de grame, iar în ultimii trei ani pierderile cumulate ale companiei au depăşit valoarea de 400 de milioane de lei, fapt pentru care pe lângă serviciile de telefonie mobilă, compania vizează şi noi activităţi de brokeraj de asigurări sau servicii financiar-bancare.
”Avem o strategie pentru minimizarea reducerii venituril