Varianta cu cinci uși a noului A3 pune accent pe exclusivism și funcționalitate fără exces de zel. În plus, reducerea greutății și gama performantă de propulsoare se traduce, simplu, prin eficiență
Cu 16 ani în urmă cumpărătorii europeni de automobile erau invitați să descopere primul Audi A3. Pe atunci, ideea că acest vehicul nu este decât un Volkswagen Golf cu un design ceva mai sportiv și mai bine dotat părea foarte aproape de realitate. Și, dacă în 1996 mai-marii Audi considerau că A3 este un vehicul care se adresează în special tinerilor sau familiilor fără copii, după doar trei ani, profilul clienților a obligat oficialii Audi să vină pe piață cu o variantă cu cinci uși, care să ofere tot confortul necesar pentru cinci ocupanți.
Ajuns la a treia generație, A3-ul, lansat mai întâi în varianta cu trei uși și, în această toamnă, în cea Sportback (5 uși), reprezintă o evoluție importantă. În ciuda faptului că modificările de design exterior nu sunt nici pe departe la fel de importante ca în cazul celor mai importanți concurenți direcți precum BMW Seria 1 sau, mai ales, Mercedes-Benz Clasa A. De fapt, evoluția de care vorbim poate fi sesizată doar de cei care trec rapid peste impactul vizual și încearcă senzațiile oferite de mașină din postura de șofer.
Conform designerului Dany Garand, noul A3 Sportback este cu doar doi centimetri mai lung decât predecesorul său și cu cinci față de varianta cu trei uși. Este și cu circa 90 de kilograme mai ușor decât versiunea anterioară, grație utilizării unor materiale ușoare atât în zona propulsorului, cât și în cea a habitaclului.
Aceste detalii, invizibile, dar extrem de importante când vorbim de performanțe, conferă modelului o eficiență greu de egalat. Producătorul susține că, dotat cu motorul TFSI de 1,4 litri, care dezvoltă 122 CP, noul A3 Sportback consumă, în medie, doar 5,3 litri de benzină