Grupul Boromir, din care face parte şi Boromir Prod SA Buzău, se regăseşte printre cele 25 de branduri româneşti care se bat de la egal la egal cu giganţii Coca-Cola, Ikea sau Danone. Potrivi zf.ro, deşi multe dintre companiile străine ne-au invadat cu investiţii extrem de mari, există şi antreprenori români care au reuşit să se menţină pe piaţa românească şi să îşi creeze o poziţie şi în plan internaţional.Astfel, Boromir, companie cu acţionariat românesc la baza căruia se află un business în domeniul panificaţiei cu afaceri de peste 100 de milioane de euro, a reuşit să domine piaţa, principalul adversar fiind americanii de la Vel Pitar.
Printre brandurile româneşti ai căror principali adversari pe piaţă sunt importante mărci străine se regăsesc şi Borsec, Dedeman, Catena, Ambient, RCS – RDS, Mobexpert, Adeplast, Domo sau Flanco.
În categoria brandurilor româneşti care după zeci de ani au trecut în ogrăzi străine se află şi Timişoreana, care a fost achiziţionat în anul 2001 de SAB Miller Marea Britanie, alături de Arctic, Romtelecom, Dero şi Adesgo.
De asemenea, Ursus, care deţine o fabrică şi la Buzău, este unul dintre cele zece branduri româneşti care au trecut testul timpului, fiind una dintre cele mai vechi mărci din ţară. Brandul a apărut pe piaţa locală în 1927 şi, deşi a fost vândut străinilor, numele a fost menţinut de-a lungul timpului. Producătorul de bere a fost prima companie privatizată după ’89 prin ofertă publică, iar începând cu 1997 a intrat în portofoliul SAB Miller. În prezent, Ursus este unul dintre cele mai bine vândute branduri de bere din România.
Cel mai cunoscut brand românesc în afara graniţelor rămâne însă Dacia, o marcă lansată în perioada comunistă, în anii ’60. De-a lungul timpului, Dacia a reuşit să devină marca auto europeană cu cele mai mari transformări, în contextul în care peste 90 la sută din producţ