Pe tărâm nord-american, în cadrul Los Angeles Autoshow 2013, fabricantul german şi-a lansat cea de-a doua generaţie a coupe-ului sportiv cu motor central-spate şi acoperiş rigid. La noul Cayman S 2013 ce va înlocui modelul din 2006, limbajul formelor şi al curburilor a rămas în mare nealterat, deşi maşina are un ampatament în creştere cu 6,5 centimetri, un ecratament şi roţi de asemenea mai late.
Linia laterală pare mai alungită şi mai dinamică din pricina adânciturii create pe portiere care are rolul de a facilita curgerea aerului prin fanta alungită decupată generos în dreptul roţilor posterioare, cu efecte benefice asupra ventilării discurile de frână şi răcirii motorului poziţionat central-spate. Farurile nu mai au forma circulară, ci mai degrabă pot fi asemănate unei migdale mai bombate ori cu un romb ovalizat. Stopurile din spate par secţionate pe orizontală de continuarea unui eleronului discret, abia schiţat, care se ridică automat la viteze de peste 120 km/h. Versiunea Cayman S beneficiază în spate de ţevi de evacuare duble plasate pe centru, spre deosebire de modelul de bază care adoptă o evacuare unică ovală. Jantele de pe Cayman S au dimensiunea pe 19 ţoli iar opţional, contra unei sume în jurul a 7.500 de dolari, acesta poate fi upgradat cu nişte performante frâne ceramice.
Comparativ cu fratele Boxster (Seria 981) cu soft-top pliabil, Porsche Cayman 2 model 2013 aduce puteri în creştere cu 10 CP, păstrând însă aceeaşi cilindree. Astfel, versiunea Cayman S apelează la 325 CP “storşi” dintr-o unitate cu şase cilindri orizontali, trei lucrând în plan opus (de aici şi denumirea boxer, adică pistoanele se îndepărtează şi se apropie unele de altele precum “dansul” în ring a doi pugilişti). Cilindreea este de 3,4 litri iar demarajul Porsche-ului având acoperiş rigid metalic se petrece în jurul a 4,7 secunde, viteza maximă fiind în creştere, la 283 km