Celebrul refren al vedetei Marylin Monroe pare mai adevărat ca niciodată: diamantele au rămas cele mai bune prietene ale femeilor, spun la unison comercianţii de bijuterii. Dar şi o investiţie sigură pentru partenerii lor
Criză-necriză, industria bijuteriilor merge la fel de bine. Explicaţia este simplă: la valoarea propriu-zisă a metalelor (preţul aurului este în creştere de 12 ani) şi pietrelor preţioase, se adaugă una mai importantă - cea sentimentală. „Oamenii preferă să investească în lucruri care nu-şi pierd valoarea în timp, iar bijuteriile din aur şi pietre preţioase cu multe carate sunt în fruntea listei“, confirmă Cristian Alecu, proprietarul Diamond Boutique (DB), un magazin exclusiv cu diamante, deschis în octombrie anul trecut, care oferă la fața locului certificarea diamantelor libere și a bijuteriilor cu diamante.
Ceea ce se vede în bilanţul DB pe 2012 – o cifră de afaceri de aproape 400.000 de euro, de trei ori mai mare decât estimarea din toamna lui 2011 – ţine, într-o mare măsură, de faptul că „gusturile românilor în materie de bijuterii de lux s-au armonizat deja cu cele ale occidentalilor. Clienţii sunt foarte bine documentaţi cu privire la caracteristicile pietrelor preţioase, şi deci foarte pretenţioşi (...); partea de certificate de expertizare gemologică contribuie deja cu aproape 5% din afacerile totale“, spune el.
Apropo de preferinţe, aurul alb este, cu siguranţă, vedeta acestui an în materie de bijuterii. Dar câştigă teren şi aurul trandafiriu, pietrele preţioase asortate acestor nuanţe fiind perlele şi (mai ales) diamantele. (nota bene: cotaţia internaţională a diamantelor este preţ per carat - atenţie! - este diferit de karat, care măsoară puritatea aurului, iar un carat echivalează cu 0,02 grame. Preţul este dat de cele patru specificaţii esenţiale ale diamantului – aşa-numiţii „4C“, din engleză: greutate („carat“