O largă majoritate, de peste 50% din electorat, a preferat să pună ştampila de vot pe ecranul televizorului. Nu contează în ceea ce priveşte reprezentarea în Parlament, dar se reflectă foarte bine în audienţele TV. Ipotetica urnă mobilă care s-a plimbat prin studiourile televiziunilor a strâns mai multe voturi decât orice partid. Datul cu părerea din fotoliul de acasă este mai comod decât plimbatul prin ploaie şi lapoviţă şi pentru mulţi are acelaşi efect - zero - ca şi aplicatul ştampilei pe un candidat care îşi urmăreşte doar propriile interese.
Din nefericire pentru conturile respectivelor staţii TV, şi Consiliul Naţional al Audiovizualului a stat cu ochii pe ecrane: "Consiliul Naţional al Audiovizualului a monitorizat posturile de radio şi de televiziune şi după încheierea campaniei electorale în audiovizual, inclusiv în ziua votării, urmând să analizeze sesizările primite de la mai mulţi competitori electorali şi de la telespectatori - şi să sancţioneze eventualele abateri de la respectarea prevederilor legale".
Şi abateri au fost din plin, sub toate formele posibile, de la insinuari străvezii şi mesaje alarmiste, până la reclamă politică pe faţă. Dan Diaconescu, politicianul care intrepretează într-un mod absolut personal felul în care se fac sondaje de opinie, cu siguranţă va avea parte de o nouă amendă. Postul său, OTV, a continuat campania electorală şi în ziua votării, ceea ce intră flagrant în coliziune cu legislaţia audiovizualului. Chiar şi după anunţarea exit - poll-urilor, când toată presa susţinea ceva, Dan Diaconescu continua să-şi clameze victoria personală în faţa lui Victor Ponta, chiar dacă procentele îi scădeau constant şi la propria televiziune.
Un minut nu reprezintă mare lucru în economia unei televiziuni, dar ca să fii primul care anunţă exit-poll-urile îţi calci în picioare chiar şi propriul ceas. Ce contează că într-un co