Această lucrare este una dintre primele intrate în colecţia Muzeului Judeţean de Artă «Centrul Artistic Baia Mare». De curând, această lucrare a fost restaurată, astfel încât poate fi apreciată lla starea de conservare care o apropie de aspectul său iniţial. Este una din lucrările colecţiei care au dimensiuni apreciabile, exemplară pentru ceea ce au însemnat preocupările stilistice, motivistice şi estetice ale picturii de la Baia Mare la începutul secolului XX.
Autorul peisajului în discuţie, Börtsök Samuel (1881-1931), a activat în cadrul Şcolii Libere de Pictură de la Baia Mare. Începând din 1908, a lucrat cu Ferenczy Karoly la Budapesta, în atelierul acestuia şi sub îndrumarea directă a maestrului. Cel mai probabil, din această perioadă datează peisajul de vară pe care îl discutăm. Începând cu 1911, Börtsök s-a stabilit definitiv la Baia Mare şi a devenit juristul recent înfiinţatei Societăţi a Pictorilor Băimăreni. A primit unul din atelierele proaspăt construite în Colonia Pictorilor. A devenit unul din profesorii Şcolii de Arte Frumoase de la Baia Mare, în 1927.
În ceea ce priveşte ataşarea acestei lucrări la un stil, dominaţia verdelui o plasează în cadrul de preocupare a artiştilor din spaţiul băimărean. Realismul acestei lucrări se dezvăluie prin insistenţa asupra detaliului, dar şi prin străduinţa pictorului de a reda claritatea ansamblului şi raporturile dintre elementele motivistice. Prin felul în care este aşezată pasta picturală, simţim influenţele impresionismului.
Puţine sunt peisajele de la Baia Mare, din care lipsesc figura umană sau structurile arhitecturale. Din acest punct de vedere, raportul solitar al artistului cu natura îi trădează înclinaţiile sale spre romantism.
Fără îndoială, peisajul este pictat la Baia Mare, în fundal dezvăluindu-se conturul dealului băimărean. Eclerajul este acela care face