Din cauza crizei economice si a scaderii cererii pentru credite, unele banci din Romania iau in considerare sa vanda sau sa renunte la divizia de retail. Insa ce inseamna acest lucru pentru consumatori?
Citibank Romania a anuntat, miercuri, ca a luat decizia strategica de a se concentra pe segmentul dedicat persoanelor juridice.
In consecinta, pentru portofoliului de retail va fi luata in considerare o posibila vanzare.
"Desi Citibank Romania are un portofoliu puternic si cu o crestere rapida, in actualul context economic, nu va putea sa atinga, suficient de repede, dimensiunea si profitabilitatea de care compania are nevoie. Din acest considerent, este mai eficient ca Citi sa isi dedice eforturile diviziei destinate persoanelor juridice din Romania, segment pe care banca este puternica", se arata in comunicatul bancii.
Acest anunt vine in contextul in care Citigroup a anuntat ca va renunta la 11.000 de locuri de munca, la nivel mondial.
"Ca rezultat al masurilor de repozitionare, Citi se asteapta sa vanda sau sa restranga semnificativ operatiunile consumer in Pakistan, Paraguay, Romania, Turcia si Uruguay", se arata intr-un comunicat transmis de grupul american.
In primavara acestui an, britanicii de la RBS au luat o decizie similara cu cei de la Citibank si au hotarat sa-si reorienteze afacerile, prin dezvoltarea, in continuare, a segmentului corporate, in timp ce pentru sectorul de retail urmau a fi cautate alternative.
"Eu cred ca situatia sectorului de retail este destul de evidenta. A scazut foarte mult cererea de credite, din cauza gradului ridicat de indatorare, a reducerii nivelului valorilor colateralelor si a incertitudinlor politice si economice. Nu este o decizie prea drastica, in lumea globalizata se vand si se cumpara diverse active si divizii, in functie de strategia p