Românii ar putea circula, peste câţiva ani, în sfârşit, pe autostrada Comarnic-Braşov (58km). Constructorul autostrăzii, care urmează să fie realizată în regim de concesiune, va fi ales prin procedura dialogului competitiv, la care vor putea participa "între 3 şi 5 agenţi economici", potrivit unui anunţ al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR).
Şoferii care vor dori să circule pe noua autostradă vor plăti o taxă, aceasta fiind modalitatea prin care constructorul îşi va recupera investiţia. Taxa ar putea fi cuprinsă între 3 euro pentru autoturisme şi 7,4 euro în cazul autocarelor, tarifele având TVA inclus.
Contractul de concesiune de lucrări publice prevede proiectarea, construcţia, finanţarea, operarea şi întreţinerea tronsonului Comarnic-Braşov.
Valoarea estimată a contractului este de 6,6 miliarde de lei, cu TVA inclus, echivalentul a 1,46 miliarde euro.
Când ar putea începe lucrările
Autostrada Comarnic-Braşov, denumită şi "Autostrada Zăpezii", a fost primul mare proiect pe care autorităţile au anunţat că vor să il construiască prin parteneriat public-privat (PPP), însă toate încercările de până acum au eşuat.
Lucrările la noua autostradă ar putea începe anul viitor. Recent, premierul Victor Ponta a declarat că în 2013 una din priorităţile Guvernului în domeniul infrastructurii rutiere o va reprezenta semnarea şi începerea lucrărilor pentru tronsoanele de autostradă Comarnic - Braşov şi Craiova - Piteşti.
În documentaţia CNADNR se arată că, de fapt, noua autostradă va ajunge până în zona localităţii Cristian. "În urma analizei privind execuţia autostrăzii, a rezultat că austotrada se va construi numai până în zona localităţii Cristian, de unde se va racorda la reţeaua de drumuri existente", se arată în documentul companiei naţionale de autostrăzi.
Autoritatea contractantă este constituită şi a