Piata de transport si logistica din Romania, privita la nivelul primilor 70 de operatori de transport si case de expeditie,a fost anul trecut de 780 de milioane de euro si dispune in continuare de potential mare de crestere, intrucat in alte tari, precum Belgia aceasta ajunge la 14 miliarde, spune Christophe De Korver, managing director Gefco Romania, operator logistic, al doilea mare jucator dupa compania Schenker, intr-un interviu acordat Wall-Street.ro.
Wall-Street.ro: Cum vedeti piata de logistica din Romania? La ce valoare o estimati?
Christophe De Korver: Cifra de afaceri inregistrata de primele 70 de companii de transport si logistica din Romania era in 2011 in jur de 780 de milioane de euro. In opinia mea, industria s-a dezvoltat foarte mult in ultimii ani, daca vorbim de companiile care au intrat pe piata si de gama serviciilor oferite. Acest lucru va continua si in viitor si, daca infrastructura se va dezvolta pe masura necesitatilor, cu siguranta va exista un interes mai mare pentru Romania ca punct de tranzit. Daca ar fi sa facem o comparatie, putem arunca o privire inspre piata de logistica dintr-o tara mai dezvoltata, precum Olanda sau Belgia. De exemplu, industria belgiana a serviciilor de transport (transport de marfuri rutier, feroviar, aerian si maritim) a inregistrat venituri totale de 14 miliarde de dolari in 2011, astfel incat ne putem imagina in continuare o crestere semnificativa.
Wall-Street.ro: Cum este vazuta Romania in regiune de catre industria de logistica?
Christophe De Korver: Costurile de logistica sunt inca scazute in Romania in comparatie cu alte tari, in special cu Europa de Vest. In ceea ce priveste pozitia Romaniei in Europa, aceasta este privilegiata, bazata pe accesul rutier, feroviar si maritim; cu toate acestea, exista inca probleme legate de infrastructura care limiteaza exploatarea la potential