Daniel Tudor, noul preşedinte al CSA, vorbeşte, în exclusivitate pentru Capital, despre hibele pieţei asigurărilor, dar şi despre măsurile decisive pe care intenţionează să le ia.
Capital: Domnule preşedinte, care sunt principalele obiective ale mandatului dumneavoastră?
Daniel Tudor: Deşi poate părea un laitmotiv, mi-am propus să rezolvăm cât mai repede problema reclamaţiilor, care sunt în continuă creştere, şi a modului deficitar în care unii asigurători îşi onorează obligaţiile de plată, în special pe segmentul RCA. În strânsă legătură cu acest aspect este şi modul în care societăţile de asigurare şi service-urile auto îşi respectă reciproc obligaţiile stabilite prin convenţiile încheiate între ele, fapt care, în ultimă instanţă, afectează asiguraţii şi păgubiţii.
Deşi sunt conştient că aceste probleme nu se pot rezolva peste noapte, în cele cinci săptămâni de când sunt preşedintele CSA, deja am avut o serie de acţiuni şi am luat unele măsuri care, suntem convinşi, vor duce în direcţia cea bună.
În primul rând, am avut discuţii cu majoritatea asigurătorilor şi în special cu cei care practică RCA, dar şi cu asociaţiile service-urilor auto, pentru a afla care sunt problemele stringente în această zonă. În același timp, am convocat la discuţii factorii de decizie ai societăţii Euroins şi s-a stabilit ca aceasta să accelereze plăţile restante către asiguraţi, păgubiţi şi service-urile auto şi, totodată, să facă o infuzie de capital social. Am constatat o atitudine pozitivă din partea acestora, fapt care creează premisele ameliorării situaţiei curente.
Ca fost asigurător şi unul dintre fondatorii UNSAR, pot să vă spun că îmi doresc ca asociaţiile profesionale din domeniul asigurărilor să joace un rol mai activ în dezvoltarea pieţei, să fie mai implicaţi în promovarea necesităţii asigurărilor şi educarea publicului. Sunt convins că, ală