Apple se confruntă cu noi provocări pentru afacerea iPhone. Un nou val de creștere pentru piața smartphone-urilor este de așteptat să vină din partea țărilor în curs de dezvoltare, acolo unde iPhone e considerat prea scump pentru consumatori, scrie Business Insider.
Dacă Apple vrea să își mențină cota de piață, trebuie să găsească o modalitate prin care să vândă telefoane mai puțin scumpe către acești consumatori.
Spre deosebire de Statele Unite, unde marii distribuitori acordă subvenții la vânzarea de iPhone, în piețe în curs de dezvoltare precum China și India, consumatorii plătesc prețul întreg pentru aceste telefoane. Cel mai adesea, ei nu își pot permite un iPhone.
Acest lucru a ajutat Android să își majoreze cota de piață.
Analiștii cred, în mare parte, că Apple intenționează să fabrice un iPhone ieftin pentru a câștigă ceva cotă în aceste piețe.
Privind înapoi la momentul în care Tim Cook tocmai fusese numit director operațional (COO) al Apple, și nu CEO (director general executiv), el i-a spus analistului Toni Sacconaghi că vrea ca Apple să fie pentru “toată lumea”, nu “doar pentru bogați”. Părea că el are în vedere un iPhone ieftin.
Doi ani mai târziu, nu avem încă un iPhone ieftin. iPhone 4 este mai puțin scump decât iPhone 5, dar nu este îndeajuns de ieftin pentru a face din Apple un jucător în piețle emergente.
Într-o nouă notă, analistul Peter Misek scrie că “există o bună șansă” pentru ca Apple să introducă din iunie 2013 “low-cost iPhone”, atunci c\nd va lansa iPhone 5S. Acest telefon este destinat a fi pre-plătit și pentru piețele emergente, în special în Asia, spune Misek.
“Verificările noastre indică faptul că un model low-cost ar putea fi un iPhone 4 retehnologizat, cu un modem ajustat, procesor pentru aplicații, etc. Foxconn are deja un lanț de aprovizionare pentru o capacitate crescută la 200.00