> Mopediştii din România sunt vinovaţi de producerea a peste 5200 de accidente rutiere din ultimii 2 ani, în care au murit aproape 250 de oameni, iar peste 5730 au suferit accidentări > Conducerea sub influenţa alcoolului este cauza principală a evenimentelor rutiere cu mopede petrecute în Suceava în prima jumătate din anul 2012 şi în care au murit două persoane, alte 11 fiind accidentate grav > Din ianuarie 2013, legislaţia impune obţinerea permisului de conducere şi pentru posesorii de astfel de vehicule
Rare sunt evenimentele rutiere petrecute într-o săptămână în Suceava în care să nu fie implicat un moped, un scuter, un ATV. Vehiculele cu capacitate cilindrică mică sunt în ultimii ani un adevărat cancer pe şosele. Sute de astfel de „maşinuţe” conduse deopotrivă de tineri sau vârstnici mişună pe drumuri europene, judeţene şi comunale, devenind protagonistele unor accidente ce sfârşesc nefericit, cu morţi şi răniţi grav. Şi totul are drept cauză, în principal, faptul că legislaţia românească a îngăduit conducerea acestor autovehicule fără să fie nevoie de permis, ci doar de absolvirea unui biet curs de legislaţie rutieră.
Mulţi dintre conducătorii de mopede însă au ignorat şi această obligaţie, au ignorat şi necesitatea de a purta veste reflectorizante şi căşti de protecţie, dar şi faptul că vehiculul nu e cal să ştie drumul spre casă, indiferent cât de beat este cel care l-a „încălecat”.
Ba mai mult, poliţiştii rutieri suceveni s-au confruntat cu cazuri în care vehicule aduse din străinătate şi declarate ilegal ca fiind mopede depăşeau cu mult capacitatea cilindrică de maximum 50 mc şi, bineînţeles, cei maximum 45 km/h la care poate ajunge un moped real.
Ignoranţa şi nepăsarea posesorilor de vehicule mici au dus de multe ori cu pierderi de vieţi omeneşti, traume pe viaţă pentru cei implicaţi, precum şi la pagube materiale importante at