În România sunt 557 de companii de cablu. Foto Shutterstock
Piaţa de cablu a înregistrat în 2011 o cifră de afaceri de 672,7 milioane de euro, în scădere faţă de 2010, în condiţiile în care numărul de companii active pe piaţă a scăzut, iar bilanţul financiar general pe industrie a fost negativ.
Aceste concluzii se desprind din Anuarul Media Expres pe 2012-2013, realizat de Media Expres, revista industriei de cablu din România. Apariţia anuarului este sprijinită de Asociaţia de Comunicaţii prin Cablu, iar la revizuirea anuarului au fost folosite registrele de companii cu avize de retransmisie furnizate, la jumătatea acestui an, de Consiliul Naţional al Audiovizualului.
Aflat la cea de-a zecea ediţie, anuarul conţine o serie de cifre despre companiile de cablu, care relevă, printre altele, faptul că numărul acestora este în scădere, de la 583 de companii cu activitate de distribuţie de programe TV în 2010 la 557 în 2011. "Din acestea un număr de 49 sunt fie în lichidare, fie au cifre de afaceri de 0 lei şi raportează pierderi. Alte companii din cele cu activitate în 2011 şi 2012, chiar dacă în funcţiune, au fost vândute, cum este cazul semnificativ al companiei Telemach din Piatra-Neamţ (care a fost cumpărată anul acesta de către RCS&RDS - n.red.)", se spune în comunicat.
În 2011, cifra de afaceri netă pe industria de cablu a fost, potrivit anuarului, de 672,7 milioane de euro (la un curs mediu de 4,5256 lei pentru un euro), în scădere cu 3,6 milioane de euro faţă de anul anterior (când cursul mediu a fost de 4,21 lei), după ce crescuse faţă de 2009, când a fost de 623 de milioane de euro.
Bilanţul contului de profit pe total industrie a fost din nou negativ, de minus 93,6 milioane de euro, atingând aproape nivelul din 2009 (când a fost de minus 90 de milioane de euro), după ce în 2010 fuses