Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) intenţionează să scoată la licitaţie în concesiune contractele pentru proiectarea şi construirea autostrăzilor Craiova-Piteşti şi Ploieşti-Buzău-Focşani, care ar urma să coste până la peste 2 miliarde de euro.
Prima autostradă, între Craiova şi Piteşti, care leagă practic două oraşe cu industrie auto puternică, ar urma să coste între 3,7 miliarde de lei (660 de milioane de euro) şi 4,9 miliarde de lei (1,1 miliarde de euro), potrivit informaţiilor din anunţul de intenţie al CNADNR. De altfel, premierul Victor Ponta a arătat săptămâna trecută că această şosea este prioritară, urmând să fie construită o autostradă sau un drum expres pe această rută, în funcţie de dimensiunile traficului.
Pe de altă parte, autostrada Ploieşti-Buzău-Focşani, ce ar urma să fie construită tot în concesiune, ar urma să coste între 801 şi 1,07 miliarde de euro, potrivit datelor de pe e-licitatie.ro. Concesionarii va trebui să proiecteze, să construiască, să finanţeze, să opereze şi să întreţină cele două autostrăzi.
Deşi fac parte din planurile pe termen lung ale dezvoltării reţelei de autostrăzi, discuţiile despre cele două şosele au fost reluate abia recent, în ultimii ani compania de drumuri concentrându-se mai mult asupra Coridorului IV paneuropean.
Ministerul Transporturilor a mai încercat să construiască autostrada Comarnic-Braşov în concesiune, însă acest demers a devenit unul dintre cele mai răsunătoare eşecuri din ultimii ani, în condiţiile în care concesionarii au renunţat subit la contract.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) intenţionează să scoată la licitaţie în concesiune contractele pentru proiectarea şi construirea autostrăzilor Craiova-Piteşti şi Ploieşti-Buzău-Focşani, care ar urma să coste până la peste 2 miliarde de euro. @