România se află pe ultimul loc în UE în privinţa companiilor care îşi dotează angajaţii cu dispozitive mobile cu acces la internet, precum tablete, smartphone-uri şi laptopuri, procentajul de numai 22% fiind de peste două ori mai redus faţă de media de 48% înregistrată la nivelul UE.
Procentajul companiilor care pun la dispoziţia a cel puţin o parte din angajaţi tablete, smartphone-uri şi alte astfel de dispozitive variază puternic în UE, de la 22% în România, 27% în Grecia şi 31% în Bulgaria la 78% în Finlanda, 65% în Danemarca, urmată de 63% în Cehia şi Suedia.
România este devansată şi de două state din regiune care nu sunt membre UE, dar sunt incluse în raportul Eurostat, Croaţia (54%) şi Macedonia (25%).
România stă uşor mai bine în UE la procentajul de companii mari care îşi dotează angajaţii cu tablete şi smartphone-uri, cu 57%, faţă de media europeană de 88%. România se află pe penultima poziţie, înaintea Greciei (56%), şi după Bulgaria (67%). Maximele sunt înregistrate în Finlanda (99%), urmată de Austria (97%).
Astfel, doar 28% din firmele medii din România au oferit angajaţilor astfel de echipamente, nivel minim în UE, unde media este de 71%. Bulgaria (44%) se află pe penultimul loc, în urma Greciei (46%). Pe primele poziţii în spaţiul comunitar se situează Finlanda (92%) şi Danemarca (88%).
Firmele mici din România stau cel mai rău, numai o cincime considerând necesar să-şi doteze angajaţii cu echipamente mobile care permit accesul la internet. România (20%), Grecia (23%), Bulgaria şi Ungaria (ambele 27%) se află pe ultimele poziţii în UE, unde media este de 43%. Primele sunt Finlanda (74%) şi Danemarca (60%.
Dispozitivele portabile luate în considerare în sondajul Eurostat se referă la computere portabile, precum notebook-uri, laptopuri, tablete şi altele, în timp ce o a doua ca