Marile magazine au elaborat strategii speciale pentru a ne face să scoatem din buzunare cât mai mulţi bani, mai ales în această perioadă a anului.
Cele mai uzuale dintre strategiile hiper/supermarketurilor pentru a convinge cumpărătorii să achiziţioneze cât mai multe produse, îndeosebi în preajma sărbătorilor, sunt dezvăluite într-o analiză a portalului Money Center.
„De câte ori aţi plecat la hipermarket pentru pâine, apă şi câteva legume şi aţi ajuns la casă cu coşul arhiplin de bunătăţi, majoritatea la promoţie?", este întrebarea de la care porneşte cercetarea. Competiţia dintre marile magazine le determină să investească în practici de marketing care să îi determine pe consumatori să cumpere cât mai mult, pentru ca afacerea să se menţină profitabilă. Tertipurile merg de la ambalaje tentante, oferte de nerefuzat de tipul 2 la preţ de 1 până la aşezarea produselor pe rafturi şi muzică şi în ton cu sezonul, care te ajută să intri în atmosferă, să îţi aminteşti că trebuie să cumperi cadouri celor apropiaţi sau să te răsfeţi cu câteva achiziţii. De asemenea, există "promoţii" care îmbie să cumpăraţi produse reduse cu până la 90% în condiţiile în care cu o săptămână înainte acelaşi produs, care nu era la promoţie, avea acelaşi preţ cu cel redus.
Produsele aşezate la nivelul privirii sunt cele mai scumpe. Companiile producătoare plătesc locul pe raft, de aceea este indicat să comparaţi întotdeauna produsele uşor accesibile cu cele mai puţin accesibile ale unui alt producător. Astfel, veţi putea cumpăra produse similare calitativ dar la un preţ mult mai mic. Dispunerea raioanelor în magazine este gândită în aşa fel încât să încurajeze cumpărăturile. Ideal, am putea intra în magazin şi am cumpăra produsele uzuale, din zonele deja cunoscute, în timp record, fără să mai trecem pe la raioanele cu produse care nu ne interesează. Pentru a preveni un