După câţiva ani buni şi unul slab, Blue Air dă semne că va reveni pe profit în 2012. Cea mai cunoscută afacere de transport aerian privat din România n-a ajuns încă la capătul pistei.
«Anul 2012 este unul provocator. Avem criză în jurul nostru, recesiune, rata de schimb nu e bună, avem 65% din plăţi către furnizori, iar preţul petrolului nu scade aşa cum ne-am asteptat încă de anul trecut, în noiembrie», declara la începutul lui 2012 Sherif Ussama, directorul general al Blue Air. Iar după cum se arată finalul anului, nu s-a înșelat cu aceste afirmații. Poate ceea ce nu a luat Ussama în calcul în februarie este lovitura reprezentată de arestarea lui, Nelu Iordache proprietarul operatorului. Și totuși, insistă experții în aviație și conducerea companiei, Blue Air nu ar fi afectată de ceea ce se întâmplă zilele acestea cu milionarul de la Adunații Copăceni. „Compania n-ar avea de ce să fie afectată de acest scandal. Ne așteptăm pentru acest an la o creștere a cifrei de afaceri, iar încasările sunt pe trendul normal. Aștept închiderea trimestrului al treilea pentru a vedea dacă vom avea profit. Semnele sunt pozitive în acest sens“, declară pentru Capital Gheorghe Răcaru, director de dezvoltare al Blue Air și acționar minoritar al operatorului aerian. „Anul acesta ne-au influențat creșterea taxelor pe aeroporturile din Spania și a celor de la București, odată cu mutarea pe Otopeni (ambele suportate de către companie și nu de către clienți, în cazul biletelor vândute anterior intrării în vigoare a noilor costuri n.red), precum și prețul petrolului, care a fost peste 100 de dolari barilul tot anul“, completează Răcaru.
Cât mai valorează Blue Air
În 2007, Nelu Iordache negocia cu operatorul grec Aegean Airlines preluarea Blue Air. La vremea respectivă, patronul estima că Blue Air valorează 30 de milioane de euro, însă oferta elenilor a fost cu z