După ce a reuşit să depăşească pentru prima dată Altex, liderul pieţei electro-IT, eMAG se pregăteşte pentru vânzări-record, în această lună, şi intenţionează să deschidă alte trei showroomuri în 2013.
A doua ediţie Black Friday a stârnit interesul a zeci de magazine online şi nu numai, după ce anul trecut eMAG şi Flanco au realizat cifre-record, iar magazinele care nu şi-au anunţat participarea au avut vânzări de câteva ori mai mari decât într-o zi obişnuită. Dacă anul trecut cei de la eMAG a fost luaţi prin surprindere de numărul mare de utilizatori care doreau să cumpere online, site-ul având momente în care nu putea fi accesat, anul acesta totul a funcţionat mult mai bine, cele mai multe plângeri adresate companiei fiind legate de stocul limitat. „E falsă percepţia de stoc mic. Acesta trebuie raportat la trafic. În online nu-ţi dai seama că mai sunt 100.000 de oameni sau mai mult în jurul tău. Noi am vândut în patru ore cam 90% din cât au vândut alţii în trei zile. În ziua asta nu poţi să-ţi propui să ai stocuri până la ora 00:00. Poţi să ai dacă pui preţuri suficient de mari“, explică Radu Apostolescu, vicepreşedinte şi director de dezvoltare eMAG.
Cel mai întâlnit mit despre Black Friday este acela că preţurile sunt crescute înainte. „Să creşti preţurile înainte e o nebunie, pentru că nu mai vinzi nimic. Nu poţi să-ţi omori vânzările cu două luni înainte pentru ziua de Black Friday. În această zi îţi faci imagine. Dacă alergi după doi iepuri n-o să prinzi niciunul. Dacă vroiam şi profit, şi imagine, nu obţineam absolut nimic“, consideră Apostolescu.
Online-ul a bătut offline-ul
eMAG a avut anul acesta la Black Friday 300 de modele de produse şi un stoc de 120.000 de bucăţi. Adiţional, s-au vândut până la 150.000 de produse, vineri, şi până la 190.000 până duminică. Astfel, cel mai mare magazin online de la noi a reuşit să depaşească